دکتر مهر محمدی به نشست هم اندیشی کمیسیون ملی یونسکو خواهد رفت
https://www.yassell.ir
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
دکتر مهر محمدی به نشست هم اندیشی کمیسیون ملی یونسکو خواهد رفت

نشست عالی رتبه هم اندیشی در زمینه کاربرد فناوری های جدید به ویژه ابزارهای الکترونیکی همراه در ارتقای کیفیت آموزش و یادگیری، چهارم اسفند برگزار می شود.

ایران، جلب توجه سیاستگذاران و برنامه ریزان آموزشی به اهمیت استفاده موثر از ابزارهای الکترونیکی همراه در نظام آموزش و یادگیری ایران، بحث و تبادل نظر در مورد سیاست ها و ابزارهای حقوقی مربوط به کاربرد فناوری های جدید در آموزش و نقش آنها در تحقق اهداف توسعه و ظرفیت ‎سازی بین بخشی و بین نهادی در زمینه کاربرد ابزارهای الکترونیکی همراه در نظام آموزشی ایران برخی از اهداف این نشست است.

جهت بخشی کاربرد فناوری های مربوط به ابزارهای الکترونیکی همراه در خدمت ارتقای کیفیت آموزش و یاد گیری، نقش فناوری های جدید به خصوص ابزارهای الکترونیکی همراه در گسترش فرصت های آموزشی و توانمند سازی زنان و دختران و ارایه توصیه های لازم برای پاسخگویی نهادهای آموزشی به کاربرد این فناوری ها در محیط های آموزشی ایران از دیگر اهداف این نشست است.

همچنین در این نشست موضوعاتی مانند ابزارهای الکترونیکی همراه و محیط های یاددهی- یادگیری ایران، هوشمند سازی مدارس و ارتقای کیفیت آموزش و یادگیری، یادگیری مهارت های کار با استفاده از ابزارهای الکترونیکی همراه، استفاده از ظرفیت های ابزارهای الکترونیکی همراه در آموزش عالی ، ابزارهای الکترونیکی همراه و ارتقای نظام بهداشت و سلامت، معلمان و ظرفیت های ابزارهای الکترونیکی همراه، کاربرد ابزارهای الکترونیکی همراه در سوادآموزی، زیرساخت های فنی و اطلاعاتی مدرسه ها و دانشگاه ها و ابزارهای الکترونیکی همراه و راهکارهای مربوط به چالش های اخلاقی استفاده از ابزارهای الکترونیکی همراه مطرح و بررسی می شود.

یادگیری از طریق ابزارهای الکترونیکی همراه، شیوه جدیدی از یادگیری است که بر اساس استفاده از ابزارهای الکترونیکی همراه از قبیل گوشی های تلفن، رایانه های همراه و ابزارهای جدید سمعی و بصری شکل گرفته است.

امروزه بیش از 6 میلیارد نفر در جهان از این گونه ابزارها استفاده می کنند، این ابزارها، امکان استفاده موثر از داده های متنوع آموزشی مانند کتاب ها، لغت نامه ها، دائره المعارف ها، نقشه های جغرافیایی و... را فراهم می آورد و مبتنی بر تقویت توانایی های متفاوت فرا گیران از قبیل صحبت کردن، گوش دادن، خواندن، نگاه کردن، جستجو برای اطلاعات، انجام محاسبات و... است.

یادگیری از طریق ابزارهای الکترونیکی همراه، زمینه ایجاد فرصت های یادگیری مادام العمر برای همگان و دسترسی به داده های آموزشی در هر زمان و مکان را فراهم می آورد و اقدامی موثر برای شکل گیری جوامع یاد گیرنده محسوب می شود.

با توجه به اهمیت موضوع، یونسکو از سال 2011، از تاریخ 23 تا 27 فوریه 2014، هفته ای را به عنوان هفته جهانی یادگیری از طریق ابزارهای الکترونیک همراه تعیین کرده است.

از این رو نشست عالی رتبه هم اندیشی در زمینه کاربرد فناوری های جدید به ویژه ابزارهای الکترونیکی همراه در ارتقای کیفیت آموزش و یادگیری با همکاری مشترک کمیسیون ملی یونسکو و شورای عالی آموزش و پرورش و با حمایت وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز دفتر منطقه ای یونسکو در تهران 4 اسفند در مجتمع فرهنگی - آموزشی آدینه برگزار می شود.

این نشست با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، مهندس نصراله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و اطلاعات و دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات،مهندس علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و دکتر بهرام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار می شود.

همچنین دکتر محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان، مهندس علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، دکتر محمدرضا سعیدآبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، استرکیش لاروش رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران و سایر مقامات وزارت های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتباطات و اطلاعات، و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز نهادهای دست اندرکار آموزش و یادگیری ایران در این نشست حضور دارند.

منبع:ایرنا



برچسب ها : ,
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید: برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: